Backspacer

El disc de tornada d’una banda que porta uns quants anys de vacances és sempre un risc molt gran. Recordo amb molt de carinyo el 90125 de Yes o el Perfect Strangers de Deep Purple, i més recentment el Strays de Jane’s Addiction; però el Hell Freezes Over d’Eagles, o la tornada d’Axl Rose amb la marca de la seva antiga banda donen motius per la malfiança.

Pearl Jam - Backspacer

La qüestió és que aquest és el retorn del retorn, perquè ja fa tres anys Pearl Jam van publicar un molt bon àlbum de tornada.

Backspacer és un àlbum amb trempera, tant a les peces més rítmiques com The Fixer i Got Some, com a les més pausades, com Just Breathe o The End, on m’ha semblat reconèixer traces de l’excel·lent banda sonora que l’Eddie Vedder va signar per Into The Wild. Hi ha una combinació equilibrada entre la tralla metàlica i l’ús d’una secció de corda, i la veu de Vedder aguanta la mar de bé.

Adient per escoltar mentre treballes. Contraindicat pels poperos, això és rock sense concessions.

Salut i sort,
Ivan.

Digues la teva!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: