Whatever Works

Després del seu decebedor pas per Barcelona, Woody Allen ha tornat al seu estimat Manhattan i ha rodat un film de baix pressupost, ambientat en interiors i en plans curts a l’exterior, i que m’inspira nostàlgia de la pel·lícula que Woody podia haver filmat a Barcelona si de debó li hagués vingut de gust, i prescindint dels peatges de les subvencions turístico-culturals.

Woody Allen - Whatever Works

A Whatever Works s’ensumen flaires de les millors époques de Woody Allen. Els personatges principals són calcats a la parella que a Hannah and Her Sisters interpreten Max Von Sydow i Barbara Hershey; l’embolic entre l’intelectual i la noia jove ingènua i no massa intel·ligent ha aparegut també a Mighty Aphrodite i Hollywood Ending; la tècnica de parlar-li directament a la càmera ja la va fer servir a Annie Hall i també a Husbands and Wives. Però la pel·lícula més semblant a la seva anterior filmografia és Anything Else, que és el revers amarg, trist i emprenyat de Whatever Works.

Whatever Works ens regala un protagonista deliciós, sublimació de la gent que no deixa d’estar emprenyada per les oportunitats que ha deixat passar. Retrobem les constants temàtiques i ideològiques de l’obra alleniana: la por a la mort, la necessitat d’amor, la recerca d’un sentit a la vida, i les crítiques (aquest cop més directes que mai) al puritanisme, a la hipocresia social, a la música rock, i a la dictadura del políticament correcte.

La comèdia és correcta, amb acudits ben trobats tot i que amb un desenvolupament totalment previsible, i acaba generant molt bon rollo. En contra del que es diu a la primera escena, és una comèdia amable, amb protagonista antipàtic, igual que la merescudament oscaritzada As Good As It Gets.

Ha tornat Woody, el de sempre. I a Pigonna i a francis black, també els ha agradat.

Adient per a allenians i amants de la comèdia intel·ligent. Contraindicat si busqueu plantejaments originals.

Salut i sort,
Ivan.

2 respostes a «Whatever Works»

  1. Es divertida aunque creo que Woody Allen ya ha dicho todo lo que tenia que decir y ahora rueda por rodar, lo que no es una critica, todo lo contrario , hay peliculas menores de Allen que me gusta ver varias veces Hollywood Ending,Small Time Crooks son peliculas que entretinen sin esa necesidad de ser super intelgiente o acido en cada escena.

    Entre mis preferidas estan :Deconstructing Harry, Bullets Over Broadway ,Misterioso asesinato en Manhattan Crimes and misdemeanors, The Purple Rose of Cairo, y Manhattan, de la ultima epoca Match Point.

  2. Estoy de acuerdo contigo que no se prevén novedades a estas alturas de su carrera, pero siempre nos puede llegar alguna nueva joya como Match Point, un título mayor en la filmografía alleniana y, qué demonios, me lo paso pipa con sus pelis.

Digues la teva!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: