The Good German

Steven Soderbergh ha volgut fer el que se’n diu un exercici d’estil. Ha rodat aquesta història d’intriga al Berlín ocupat exactament igual que es va rodar El tercer hombre fa mig segle. I clar, han passat cinquanta anys.

The Good German

Tu escoltes la gent que va veure The Third Man al cinema i et parlaran d’una gran pel·lícula, trepidant i amb molta intriga. Però la veus ara i resulta un xic lenta, li manca agilitat. Exactament igual que li passa a The Good German.

I no és que la història sigui dolenta. De fet, fa la pinta que la novel·la de Joseph Kanon en que està basada ha de ser molt bona. És una trama que es va obrint mica en mica, creant cada cop més misteri i plantejant cada cop nous interrogants que poc tenen a veure amb els anteriors.

George Clooney i Cate Blanchett fan interpretacions eficaces. Destaquen també els secundaris, on tornem a trobar a Beau Bridges i descobrim una insospitada vena filldeputesca en Tobey Maguire. Però un film que ho té tot bo se’n va a norris per la decisió de realitzar-lo amb un estil narratiu i unes tècniques de rodatge que fa molt de temps que van quedar superades. El motor no és prou potent per moure la carroceria, i The Good German dóna en tot moment sensació de lentitud, i acaba fent-se llarga.

Està molt bé homenatjar els clàssics, però quan Picasso va decidir retre homenatge a El Greco no va imitar-lo, va adaptar la tècnica al seu propi estil. Soderbergh ha optat per imitar Casablanca i Five Graves to Cairo, i ha malaguanyat un bon guió i un munt de recursos.

Salut i sort,
Ivan.

Digues la teva!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s