die Kürbisse

La tardor ha arribat de cop. Dilluns ens fregiem a més de trenta graus, dimarts va ploure a dojo i a partir de llavors gaudim d’un temps deliciosament moderat: ni fred, ni calor, ni solana, ni pluja.

Amb la tardor canvia la fauna i flora. Els gira-sols deixen de fer tant de goig, apareixen bolets per tot arreu, i llimacs i cargols li treuen el protagonisme a grills i mosquits (gràcies a Déu!). I floreixen les paradetes de carbasses.

La carbassa es diu der Kürbis (és masculí, si) i el plural és die Kürbisse. Els pagesos les venen a franc la peça normal, dos francs les més boniques. Als supermercats de moment les venen a un preu intermig i suposo que les millors o més grans les reserven per quan ja tothom estigui pensant en la disfressa de Halloween.

I ja ho veieu, aquí hi ha una mena de carbassa que li diuen spaghetti. He de descobrir perquè.

Salut i sort,
Ivan.

2 respostes a «die Kürbisse»

  1. Ja t’ho dic jo perquè li’n diuen així: aquí ho tens. És aquesta.

Digues la teva!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: