A is for Alibi

La Sue Grafton s’ha fet un nom amb una sèrie de novel·les policiaques que van seguint l’ordre alfabètic. Bona notícia pels lectors, que sabem quants volums podem arribar a veure editats, però dolenta pels traductors, perquè en la majoria dels casos han de canviar-li el nom a l’obra.

Sue Grafton - A is for Alibi

Seguint una evident deformació professional he començat la sèrie pel primer volum, allí on presenta (parcialment) la que serà protagonista principal de la sèrie, la detectiu privada Kinsey Millhone. Un personatge interessant i que pot donar molt de joc.

La trama de misteri, com és tradicional al génere negre, només és un dels punts d’interès de la història. En aquest relat el que m’ha agradat més ha estat la descripció d’una bateria de personatges prou interessant, amb matisos. Alguns potser estereotipats però amb les complexitats de la gent normal. I amb dubtes morals.

No m’ha enlluernat, però ha estat un descobriment agradable.

Salut i sort,
Ivan.

2 respostes a «A is for Alibi»

  1. Mira que n’he sentit a parlar, però mai no m’hi he possat amb les seves obres …

    Ja en buscaré alguna a veure que tal.

  2. A de Adulterio (que és com l’han traduit al castellà) és una novel·la curta i molt distreta, la trama té el punt just d’enrevesada, i els personatges són tots molt creïbles.

    Fins aviat, Lucía.

Digues la teva!