Pocs i mal avinguts

Sembla ser que un partit polític acabat de crear ja té problemes de lideratge. És el que han format Fernando Savater i Rosa Díez, i ho explica El País.

No m’extranya gens. És el que acostuma a passar quan la gent s’ajunta per anar en contra d’algú o del quelcom, enlloc d’anar a favor d’uns objectius, unes idees, o un projecte. Si visiteu la pàgina web d’aquest partit, i us fixeu per exemple en el que opinen sobre el possible trasvassament de l’Ebre, veureu que només exposen vaguetats. Idees molt genèriques i molt benintencionades però que cal concretar. I Política, senyores i senyors, exigeix concreció. Està molt bé defensar aigua per tothom, i està molt bé defensar un entorn ecològic, econòmic i poblacional concret. Però cal prendre decisions i quedar retratat. I quan el que uneix els membres de UPyD és que estan en contra dels nacionalistes, hi ha poca substància que ajudi a formar acords per a governar o recolzar una acció de govern.

El que m’extranya és que no hagi passat el mateix a Ciutadans, però sospito que correran la mateixa sort. Una sort que acostumava a ser patrimoni dels partits d’esquerra i que ara veiem que s’ha encomanat a la dreta.

Salut i sort,
Ivan.

3 respostes a «Pocs i mal avinguts»

  1. No los considero de derechas , Savater es de izquierdas no nacionalista . No creo que se pueda hacer un partido en España , son ganas de figurar .

  2. Savater será todo lo de izquierdas que él diga, pero le recuerdo abrazado a uno que dice en el Parlamento Europeo que “con Franco se vivía de manera apacible y tranquila”.

    Y Rosa Díez fue cabeza de cartel del PSOE durante mucho tiempo, pero defiende postulados muy coincidentes con el PP.

    ¿A quien le arañarán votos en marzo? Buena pregunta. Creo que se solapan más con el PP, pero el electorado PPero es más militante, no abandona su partido por un disgusto pasajero.

    ¿Pueden obtener algún escaño? No lo creo. Dudo mucho que en estas elecciones El Mundo les dedique tantas portadas como en las elecciones catalanas dedicó a Ciutadans. (Recordemos las escasas expectativas que tenía el PPC y quien era su candidato.)

    ¿Pueden perder algún escaño? Sí, he ahí la influencia que pueden tener. Recordemos que Pujol fue investido President la última vez por un solo escaño de diferencia; y que ese escaño fue convergente y no para ICV por un margen inferior a los votos que había obtenido el PCC.

    Saludos.

  3. Rosa está en el congreso. ¡Arriba Rosa!

    Yo no me rindo

Digues la teva!