Girl with a Pearl Earring

Hi ha dues maneres d’entendre una pel·lícula: una és considerar que el film és una història contada amb imatges, on prima el factor narratiu. L’altra consisteix en pensar-la com una successió d’imatges que explica una història, on el que té més èmfasi és la bellesa visual. La joven de la perla és d’aquesta mena.

Girl with a Pearl Earring

I a mí, que m’agrada més que m’expliquin una bona història a que m’ensenyin imatges boniques, m’ha agradat molt aquesta pel·lícula. La història és ben senzilla, irrelevant. Les imatges tampoc és que siguin gens espectaculars, tot i que recreen amb gran bellesa i major encert el món pictòric de l’escola holandesa. Si us interessa el quadre de Jan Vermeer, la Viquipèdia l’hi dedica un article.

Però és que Girl with a Pearl Earring desprén, transmet i traspua sentiment a cada fotograma. La gràcia del film està en els petits gestos i en els silencis que comparteixen els personatges a la pantalla. El mèrit cal atribuir-lo al director Peter Webber, als actors (especialment Colin Firth i Scarlett Johansson, però també al més sobri i menys mediàtic Tom Wilkinson) i a la guionista Olivia Hetreed.

Per cert, què us sembla la comparació del poster amb el quadre de Johaness Vermeer, la Scarlett caracteritzada, i la recreació del quadre amb la Scarlett? Curiosament el disseny de vestuari i de decorats van ser nominats a l’Oscar, però no el maquillatge i la caracterització dels actors.

La joven de la perla demana paciència i sensibilitat, però recompensa amb tendresa, amor i alegria. No hi ha cims dramàtics, però si molta tensió soterrada i contenida, perquè a la vida real, com a les bones pel·lícules, la gent prefereix fotre un moc abans que clavar una gavinetada … normalment.

Adient per assaborir un film com una obra d’art, sense crispetes ni gent parlant pel voltant. Contraindicat si esteu neguitosos o teniu pressa.

Salut i sort,
Ivan.


2 Respostes to “Girl with a Pearl Earring”

  • Miquel

    La peli és molt maca, i si t’ha agradat el llibre també és molt recomanable.

  • Ivan

    Apunto el del llibre, però la meva llista de llibres pendents és kilomètrica.
    Salutacions, Miquel.

Digues la teva!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 141 other followers